Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi

Anasayfa » Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi
yazan Gülay Savaş

#öfkekontrol , #olumludüşünce, #çatışmayönetimi, #çatışmateknikleri, #mutluluk, #duyguyönetimi

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi Süre:

Min 3 saat Maks: 1 gün

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi Amaç:

İnsan zihninde öfke ve çatışmaya sebep olan temel algı ve düşünce programlarını öğrenerek, hayatlarındaki öfke ve çatışmayı yönetmek doğrultusunda zihin programlama yapmak.

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi İçerik:

  • Öfke Nedir? Çatışma Nedir? 
  • Öfke ve Çatışmanın Nörofizyolojik (zihinsel) Sebebi
  • Zihin Haritalarımız ve Çatışma/Öfke
  • Öfke ve Çatışma Tipleri
  • Kişilik Tiplerine Bağlı Öfke ve Çatışma Şekilleri
  • Çatışma çözme stilleri
  • Öfke Yönetimi Taktikleri

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi Kazanım:

Kişileri çatışmaya sürükleyen mental ve psikolojik sebepler anlatılarak, iş ve özel ilişkilerinde oluşan çatışmaları pozitif etkiye dönüştürecek altyapısı sağlanır.

Bilgi ve Teklif Almak İçin

Lütfen aşağıdaki formu doldurunuz, size en kısa sürede dönüş yapacağım

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi

Öfke, hepimizin içinde var olan normal bir duygudur. Önceliğimiz diğer tüm duygularımız için olduğu gibi bu duygumuzu tanımak. Hedefimiz ise öfke gibi tüm negatif duygularla iletişime geçerek, onları kontrol edebilmenin gücüne erişebilmektir.

Duyguların Dili

Duygularımıza salt biyokimyasal oluşum ve hormonların salgısı olarak bakan zeka ile duyguların anlamlarını anlayarak, onları altına dönüştüren ruhsal simyacının Zekası arasında boyut farkı vardır.

Öfkenin Tanımı

Öfke, bir incinmeye veya yaralanmaya karşı verilen aktif bir tepkidir. Öfke duygusu, kişisel sorunlar veya dünyada yaşadığımız olaylar tarafından kışkırtılabilir. Kendine, diğer insanlara, durumlara veya dünyadaki olaylara ve meselelere karşı verilen bir tepkidir. İçgüdümüz, bizi kızdıran durumlara agresif bir şekilde tepki vermektedir. Bu nedenle öfkemizi yapıcı bir şekilde nasıl yöneteceğimizi öğrenmemiz önemlidir.

Öfke gibi olumsuz duygular yaşadığımızda üç tür davranış sergileyebiliriz:

  • Duygumuzu kontrol edebiliriz  –> Proaktif Davranış
  • Duygumuzun kontrolüne girebiliriz –>Reaktif Davranış
  • Duygumuzu bastırabiliriz –> İnaktif Davranış

Öfkemizi kontrol etmek için kullanabileceğimiz birkaç tekniğe bakarsak:

Öfke Yönetim Teknikleri

  • Gevşeme teknikleri: Derin nefes egzersizleri, görselleştirme teknikleri, yoga ve meditasyon.
  • Düşüncelerinizi değiştirmek: Olumsuz ve mantıksız düşünceleri olumlu olanlarla değiştirmek.
  • Sorunlarınızla yüzleşmek : Öfke kişisel problemlerden kaynaklanıyorsa veya yönlendiriliyorsa, sorunla yüzleşmek ve onu çözmek için bir plan yapmak, onu ele almanıza yardımcı olabilir.
  • Açık İletişim: Bazen öfke yanlış anlamalardan kaynaklanır. Daha açık bir şekilde nasıl iletişim kurulacağını öğrenmek önemli bir öfke yönetimi stratejisidir.
  • Mizah: Kendinizi tamamen farklı biri olarak hayal ederek, örneğin bir sorunla uğraşan bir süper kahraman gibi hayal ederek öfkeyi mizah yoluyla yönetmeye çalışmak
  • Ortamı terk edin: Örneğin yürüyüşe çıkarak veya koşarak sizi sinirlendiren bir durumdan geçici olarak kendinizi uzaklaştırmak, sorunu çözmeden önce sakinleşmeniz ve olaylara dışardan bir gözle bir daha bakmanız için size bir fırsat verecektir.

Öfke Kontrol ve Çatışma Yönetimi

Çatışma nedir?

Farklı hedef, beklenti, davranış, düşünce, değer ya da duyguları olan bireylerin, bir sorun üzerinde bu farklılıklarını birbirlerine yansıtmalarıdır.

Çatışma çeşitleri

  • Bireysel çatışmalar
  • Örgütler arası çatışmalar

Çatışmalar olumsuz sonuçlanırsa,

  • Motivasyonsuzluk
  • Hedeften uzaklaşma
  • Sürekli savunma
  • Gerçeklerin çarptırılması
  • Kısır döngüler
  • Ek çatışma sorunlarının çıkmasına sebep olurken,

Çatışmalar olumlu sonuçlanırsa,

  • Artan motivasyon ve enerji
  • Sorunların net olarak algılanması
  • Bireyin ve ekibin duyarlılığının artması
  • Yenilik ve yaratıcılık
  • İç çatışmaların çözümüne yardımcı olmak
  • Daha iyi kişilerarası iletişim sağlanır.

Çatışmalar söz konusu olduğunda, her durumda işe yarayacak tek bir çözüm yoktur. Çatışmanın tetikleyicisinden ilgili taraflara kadar her durum farklı olacaktır.

Çatışma çözümünde yetenekli bir yönetici, çatışmaya kuş bakışı bakabilmeli ve bu özel durumda gerekli olan çatışma yönetimi stilini uygulayabilmelidir.

Çatışma Çözme Teknikleri

1.     Kaçınmak

Bu tarz, çatışmayı görmezden gelerek, çatışan tarafları ortadan kaldırarak veya bir şekilde ondan kaçarak azaltmayı amaçlar. Çatışma içindeki ekip üyeleri, ihtilafa düştükleri projeden çıkarılabilir, son tarihler ertelenebilir ve hatta kişiler başka departmanlara yeniden atanabilir.

Sakinleşme süresinin faydalı olma ihtimali varsa veya çatışmanın kendisi hakkındaki tutumunuzu düşünmek için daha fazla zamana ihtiyacınız varsa, bu etkili bir çatışma çözme tarzı olabilir.

Ancak kaçınma, uygun çözümün yerini almamalıdır; çatışmayı süresiz olarak geri itmek, ileride daha fazla (ve daha büyük) çatışmalara yol açabilir ve yol açacaktır.

2.     Uzlaşmak

Bu tarz çözümde, üzerinde anlaşmaya varılabilmesi için her iki taraftan da arzularının bazı yönlerini kabul etmelerini isteyerek orta yolu bulmaya çalışılır.

Bu tarz bazen kaybet-kaybet olarak bilinir, çünkü her iki taraf da daha büyük bir konuda anlaşmak için birkaç şeyden vazgeçmek zorunda kalır. Bu, bir zaman sıkıntısı olduğunda veya bir çözümün mükemmel olması yerine basitçe gerçekleşmesi gerektiğinde kullanılır.

Uzlaşma, özellikle bir çatışma çözme taktiği olarak aşırı kullanılırsa, kızgınlığa yol açabilir, bu nedenle dikkatli kullanın.

3.     Rekabet

Bu tarz uzlaşmayı reddeder ve başkalarının bakış açılarına veya isteklerine boyun eğmemeyi içerir.

Taraflardan biri, durumun doğru şekilde ele alındığını düşündükleri konusunda kararlıdır ve yoluna çıkana kadar geri adım atmaz.

Bu, ahlaki değerlerin belirli bir eylem planının yapılmasını dikte ettiği durumlarda, denemek ve farklı bir çözüm bulmak için zaman olmadığında veya alınması gereken popüler olmayan bir karar olduğunda olabilir. Anlaşmazlıkları çabucak çözebilir, ancak moral ve üretkenliğin düşme olasılığı yüksektir.

4.     İşbirliği

Bu tarz, en iyi uzun vadeli sonucu üretir. Aynı zamanda genellikle ulaşılması en zor ve zaman alıcıdır.

Her bir tarafın ihtiyaçları ve istekleri göz önünde bulundurulur ve herkesin memnun kalması için bir kazan-kazan çözümü bulunur. Bu genellikle tüm tarafların birlikte oturup, çatışmayı konuşarak ve birlikte bir çözüm üzerinde müzakere etmesini içerir.

Bu, tüm taraflar arasındaki ilişkiyi korumanın hayati olduğu veya çözümün kendisinin önemli bir etkisi olacağı durumlarda kullanılır.