Şu anda Boş: 0₺
ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
- Konu
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun (“Form”) konusu, SATICI’nın, ALICI’ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün ve hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır. İşbu Form’u kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu ürünlerin/hizmetlerin satış bedelini ve varsa vergi gibi ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
- Tanımlar
| Alıcı | Alıcı, Şirket’in internet adresi olan www.gulaysavas.com.tr alan kodlu internet sitesinden alışveriş yapan kişidir. Fatura ve iletişim bilgilerinde alıcının bildirdiği adres ve iletişim bilgileri esas alınır. |
| Bakanlık | Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’dır. |
| Banka | 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşlardır. |
| Ön Bilgilendirme Formu | Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde (“Yönetmelik”) belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formdur. |
| Platform | SATICI’ya ait www.gulaysavas.com.tr alan adlı internet sitesidir. |
| Satıcı | Gülay Savaş |
| Ürün | www.gulaysavas.com.tr alan adlı internet sitesinde sunulan ürünlerdir. |
| Hizmet | www.gulaysavas.com.tr alan adlı internet sitesinde sunulan hizmetlerdir. |
- ALICI ve SATICI Bilgileri
| ALICI | SATICI | ||
| Teslim Edilecek Kişi | Unvan | Gülay Savaş | |
| Teslimat E-posta Adresi | Adres | (.) | |
| Fatura E-posta Adresi | Faks | ||
| Telefon | Telefon | +90 530 707 40 50 | |
| T.C. Kimlik No | T.C. Kimlik No | 15973126442 | |
| E-posta | info@gulaysavas.com.tr | ||
- Sözleşme Konusu Ürün/Hizmet Bilgileri
- Sözleşme konusu ürünlerin bilgileri, teknik özellikleri ve nitelikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı), vergiler dahil satış bedeli gibi tüm temel özellikleri SATICI’ya ait internet sitesinde yer almaktadır.
- İnternet sitesi üzerinden ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
- Sözleşme konusu hizmetin tüm vergiler dahil satış fiyatı internet sitesinde mevcut olup taksit farkı tutarı, indirim tutarı vb. tutarlar aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
| Ürün/Hizmet Kodu | |||
| Ürün/Hizmet Adı | Toplam İndirim | ||
| Miktar | Ödeme Şekli | ||
| Birim Fiyatı | Taksit Farkı | ||
| KDV Tutarı | TOPLAM |
- Ödemeler, www.gulaysavas.com.tr sitesi üzerinden kredi kartı ile sanal pos üzerinden veya Havale/EFT yöntemi ile yapılacaktır. İlave masraflar çıkması durumunda işbu bedeller ___ üzerinden ALICI’ya fatura edilecektir.
- Genel Hükümler
- SATICI, sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği ürünle birlikte teslim edilmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
- ALICI Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden (“Sözleşme”) evvel, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu malın temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekline ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- SATICI ürünleri mücbir sebepler haricinde 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak kaydıyla ALICI’ya teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
- SATICI, sözleşme konusu hizmeti eksiksiz ve sözleşmede belirtilen niteliklere uygun vermeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine ve standartlara uygun bir şekilde işin gereği olan bilgi ve belgeler ile işi doğruluk ve dürüstlük esasları dahilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
- ALICI, sözleşme konusu hizmeti almak için Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu bedelin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın sözleşme konusu ürünleri teslim etme yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hava muhalefetleri, ulaşımın kesilmesi, yangın, deprem, sel baskını gibi mücbir sebepler nedeniyle sözleşme konusu malı ifa edemez ise, durumu ALICI’ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda ALICI’nın Ürün’ü geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir.
- ALICI, ürünü teslim aldığı anda kontrol etmek ve gördüğü ayıpları derhal SATICI’ya bildirmekle yükümlüdür.
- Ürün ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde SATICI’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürünün stokta bulunmaması durumu, ürün ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
- İnternet sitesinde yer alan İptal ve İade Koşulları işbu Sözleşme’nin ayrılmaz bir parçasıdır. İade ve cayma hükümleri İade Koşulları ile birlikte değerlendirilecek ve talep konusu çözümlenecektir.
- Cayma Hakkı
- ALICI 14 (ondört) gün içerisinde koşulsuz ve şartsız cayma hakkını sahip olup cayma bildirimini işbu Form’un 3. maddesinde belirtilen kanallar üzerinden SATICI’nın yukarıda bulunan iletişim bilgilerine yöneltecektir.
- Cayma hakkı süresi, ürün için ALICI’nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ürünü teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, Sözleşme’nin kurulmasından ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün başlar. SATICI, cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
- Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen üründe, ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün, birden fazla parçadan oluşan üründe, ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün, belirli bir süre boyunca ürünün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, ALICI veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk ürünü teslim aldığı gün esas alınır.
- SATICI, ürünün tesliminden önce ALICI’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren, ürünün tesliminden sonra ALICI’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel SATICI’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu ürünün, iade için öngörülen tarihten itibaren, ALICI’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedelinin ALICI’ya iadesinden sorumludur.
- Cayma hakkının kullanılması halinde:
- a) ALICI cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü SATICI’ya geri gönderir.
- b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
- ALICI cayma süresi içinde ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
- Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller ALICI’ya ALICI’nın ödeme yöntemi ile iade edilmektedir. Ürün SATICI’ya iade edilirken, Ürün’ün teslimi sırasında ALICI’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da ALICI tarafından iade edilmesi gerekmektedir. ALICI’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili Ürün iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
- ALICI cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
- ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan hizmetin çeşitli sebeplerle sunulamaması halinde, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
ALICI hizmeti kaç taksit ile aldıysa kullandığı kredi kartını veren Banka ALICI’ya geri ödemesini aynı şekilde taksitle yapmaktadır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta bir (1) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır. Kart ile alınmış malın iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür çerçevesinde gerçekleştirilecektir. ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini taahhüt eder.
ALICI alışveriş esnasında sisteme tanımladığı kredi kartı bilgilerinin doğru olduğunu, bu kredi kartının kullanımından dolayı kaynaklanacak her türlü hukuki ve cezai yasal sorumluluğunun kendisinde olduğunu kabul ve taahhüt eder. Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 (üç) gün içinde SATICI’ya gönderilmesi zorunludur. Eğer ALICI ürünü geri göndermezse kredi kartından herhangi bir nedenle ürün bedelinin alınmaması veya ürün bedelinin kredi kartına iade edilmesi durumlarında ürün bedelinin hiçbir ihtara gerek kalmaksızın SATICI banka hesaplarına havale edileceğini kabul ve taahhüt eder. Alışveriş yapanın kart hamili olması ve/veya kart hamilinin muvafakati ile alışveriş yapmış olmasına rağmen; kredi kartının yetkisiz kullanımı prosedürünün uygulaması halinde SATICI’nın suç duyurusunda bulunma ve maddi zararını talep etme hakkı vardır.
Alışveriş; 3D secure sistemi kullanılarak gerçekleştirilmiş ise, alışveriş yapanın kredi kartını yetkili ve yetkisiz olarak kullanmış olması SATICI açısından önem arz etmeyecek ve satış işlemi iptal edilemeyecek, kart hamili satıcıdan herhangi bir şekilde maddi ve/veya manevi zarar talebinde bulunamayacak olup; satıcı alışveriş sürecinde malın teslim edilmesi istenilen adres ve kişi/kurum’a teslim etmekle kart hamiline karşı sorumluluğundan kurtulacaktır.
- Hizmet Bedeli ve Ödeme
- ALICI, Ürün siparişi verildiğinde, söz konusu hizmet için öngörülmüş olan ve Sözleşme’de detaylarına yer verilen hizmet bedelini ödeme borcu altına girecektir. ALICI’nın ödemeyi yapmaması halinde, sipariş verilmemiş sayılacaktır.
- ALICI dilerse; ödemeleri gerçekleştirdiği kredi kartının sağlayıcısı olan bankanın Platform ile olan anlaşması çerçevesinde taksitlendirme seçeneğinin bulunması halinde sunulacak taksit seçeneklerinden yararlanarak fatura bedelini taksitlendirerek ödeme gerçekleştirebilir. ALICI’nın kullandığı kredi kartına, bu Form ve Sözleşme uyarınca ödeyeceği ücretler için taksit yapılıp yapılmayacağına dair ALICI ödeme ekranında sağlayıcı bankanın ara yüzünde bilgilendirilecek olup; anlaşmalı bir banka olmadığı durumda ALICI bu seçenekten yararlanamayacağını bildiğini ve bu sebeple SATICI’nın herhangi bir sorumluluğu olmadığını, bu doğrultuda herhangi bir talepte bulunamayacağını bildiğini kabul ve taahhüt eder.
- ALICI, ürüne ilişkin ödemesi gereken ücretleri öderken bilgilerini girmiş olduğu kendisine ve/veya başkasına ait banka/kredi kartının geçerli bir banka/kredi kartı olduğunu, Ürün’e ilişkin ücret tutarlarının bu banka/kredi kartından tahsil edilmesi hususunda kendisinin/kart sahibinin rızası dahilinde olduğunu kabul ve beyan eder.
- Form’un onaylanarak Sözleşme’nin akdedilmesinden sonra, herhangi bir nedenle Ürün bedeli ödenmez ise veya banka ödemesi iptal edilirse, ALICI’nın Ücret bedelini ödemesi ve SATICI’yı bilgilendirmesine dek; SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden imtina eder.
- Ürüne ilişkin ödemenin ALICI tarafından banka/kredi kartı ile yapılması durumunda, ALICI ile banka/kredi kartı sahibinin ya da ürünün ifa edileceği kişinin farklı olmasından kaynaklanabilecek olan, banka/kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması da dahil olmak üzere türlü hukuki risk, ALICI’ya aittir. ALICI, bahsi geçen durumlarda herhangi bir şekilde zarara uğraması halinde SATICI’dan hiçbir talepte bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.
- Ödeme kuruluşu tarafından kullanıcı bilgisi ve gerekli diğer tüm bilgilerin saklanması, güvenli bir şekilde tutulması ve yapılan işlemlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi ilgili ödeme kuruluşunun yükümlülüğündedir.
- Uyuşmazlıkların Çözümü
ALICI, işbu Form’a konu alışveriş nedeniyle sorun yaşaması halinde şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, Bakanlık’ça ilan edilen değerlere uygun olarak ALICI’nın ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine yapabilecektir.



